NEO ΠPOΓPAMMA ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΓIA THN ΠAPAΓΩΓH TAINIΩN NTOKYMANTEP
ME OIKOΛOΓIKO ΠEPIEXOMENO
AΠO TO ECOCINEMA, ΤΗΝ ΕΡΤ ΚΑΙ ΤΟ Ε. Κ. ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ



 


photos©Nikos Pilos-Ecocinema
 

 
ΤΕΚΜΗΡΙΟ - Budget DOWNLOAD ΤΕΚΜΗΡΙΟ - Φόρμα
 
  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ECOCINEMA-TEKMHPIO

Ο οργανισμός του φεστιβάλ ECOCINEMA σε συνεργασία με το Eλληνικό Kέντρο Kινηματογράφου και την EPT, δημιουργούν ένα νέο πρόγραμμα το ECOCINEMA-TEKMHPIO με στόχο να ενθαρρύνουν την παραγωγή ταινιών ντοκυμαντέρ με οικολογική θεματολογία.
Στο πρόγραμμα μπορούν να κατατεθούν προτάσεις έργων στην κατηγορία του δημιουργικού ντοκιμαντέρ μεσαίου μήκους (45΄-50΄). 

H καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή των φακέλων είναι η 1 Mαρτίου 2004. 
Οι φάκελοι σχεδίων παραγωγής των έργων κατατίθενται στο ECOCINEMA το οποίο έχει συγκροτήσει Επιτροπή για την αξιολόγησή τους. Μετά την επιλογή της πρότασης ο φάκελος παραγωγής της πρότασης που θα έχει εγκριθεί μεταβιβάζεται στο ΕΚΚ το οποίο θα έχει και την ευθύνη παραγωγής και θα υπογράφει και τις σχετικές συμβάσεις με τους ενδιαφερόμενους παραγωγούς. 

Mε τον ετήσιο προϋπολογισμό του Προγράμματος χρηματοδοτείται ένα σχέδιο το χρόνο για την παραγωγή μιας ταινίας - ντοκιμαντέρ. 
Το ανώτατο όριο για το ποσό χρηματοδότησης του έργου που εγκρίνεται ορίζεται στα 65.000Eυρώ. 

Α. Σκοπός και Είδος του Προγράμματος
1. Το πρόγραμμα ECOCINEMA-TEKMHPIO αντιμετωπίζει το ντοκιμαντέρ ως αυτοτελές και μοναδικό οπτικοακουστικό έργο το οποίο κυρίως και κατ’ αρχήν απευθύνεται στο ευρύτερο κοινό μέσω της τηλεόρασης, αλλά ενίοτε μπορεί να προσελκύσει κοινό και στις κινηματογραφικές αίθουσες.
2. Στο πρόγραμμα μπορούν να κατατεθούν προτάσεις έργων στην κατηγορία του δημιουργικού ντοκιμαντέρ μεσαίου μήκους (45΄-50΄) στο πλαίσιο της θεματολογίας που ακολουθεί:

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ
Το θεματικό περιεχόμενο των προτεινόμενων έργων μπορεί να αφορά σε ποικιλία θεμάτων μεταξύ των οποίων:
· Το περιβάλλον ως κατάσταση σύγκρουσης μεταξύ κοινωνικών ομάδων, χωρών, συμφερόντων, πολιτικών σχημάτων, επαγγελματικών φορέων, κτλ.
· Θέματα που συνδέονται με την παγκοσμιοποίηση και τις επιπτώσεις της στο τοπικό, το περιφερειακό, ή το διεθνές επίπεδο (άνιση κατανομή αγαθών και πόρων, περιφερειακές συγκρούσεις εξαιτίας της στενότητας των πόρων, επιπτώσεις στα οικοσυστήματα)
· Ακτιβισμός, κινήματα, κοινωνία των πολιτών
· Εθνογεωγραφική προσέγγιση: αστικοποίηση και παγκοσμιοποίηση εναντίον τοπικών κοινοτήτων, εθνοτήτων, μειονοτήτων, πολιτισμών
· Ιστορική προσέγγιση: το περιβάλλον ως στοιχείο της εξέλιξης των κοινωνικών δομών, των αξιών, κτλ., με ιδιαίτερη έμφαση στο αστικό περιβάλλον, το τοπίο, το πολιτιστικό απόθεμα
· Σύνδεση οικολογικής προβληματικής με συγγενή πεδία: πόλεμος, φτώχεια, τεχνολογία, δημοκρατικές/αντι-δημοκρατικές δομές, εργασία, αντιπαλότητα των φύλων, εκπαίδευση
· Φιλοσοφικά ζητήματα: η ηθική της οικολογίας, η σχέση ανθρώπου-φύσης, η κοινωνία της κατανάλωσης, αναζητήσεις στο έργο συγγραφέων, σκηνοθετών, διανοουμένων, κτλ.
· Η σχέση τέχνης και οικολογίας
· Οικο-γεωγραφική προσέγγιση: η εξέλιξη των ανθρώπων και του περιβάλλοντός τους στο χρόνο και τον χώρο
· Νέες θεωρήσεις της φύσης (ζώα, φυτά, οικοσυστήματα κτλ.) ιδιαίτερα με τη χρήση νέων τεχνικών και τεχνολογιών
· Οδοιπορικά και ταξιδιωτικά ντοκουμέντα με δραματουργική δομή

ΑΠΟΚΛΕΙΟΝΤΑΙ ΣΕΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ, ΡΕΠΟΡΤΑΖ κτλ.
3. Το ECOCINEMA-TEKMHPIO είναι πρόγραμμα επιλογής και χρηματοδοτείται από το ΕΚΚ και την ΕΡΤ ΑΕ εξ’ ημισίας.
4. Οι φάκελοι σχεδίων παραγωγής των έργων κατατίθενται στο ECOCINEMA το οποίο συγκροτεί Κριτική Επιτροπή για την αξιολόγησή τους. Μετά την επιλογή της πρότασης την ευθύνη παραγωγής έχει το ΕΚΚ το οποίο υπογράφει και τις σχετικές συμβάσεις με τους ενδιαφερόμενους παραγωγούς. Ο φάκελος παραγωγής της πρότασης που έχει εγκριθεί μεταβιβάζεται στο ΕΚΚ.


Β. Κριτήρια Επιλογής

Τα βασικά κριτήρια επιλογής που θα συνεκτιμηθούν κατά την κρίση των προτάσεων που υποβάλλονται είναι:
Ι. Το ενδιαφέρον του θέματος και η διαφαινόμενη αισθητική αξία του έργου που θα παραχθεί.
ΙΙ. Η πληρότητα και η επάρκεια του σεναριακού προσχεδίου.
ΙΙΙ. Το προηγούμενο έργο του σκηνοθέτη και η πείρα του στο χώρο του ντοκιμαντέρ, ειδικότερα για την κατηγορία μεγάλου μήκους.
ΙV. Η προηγούμενη εργασία του παραγωγού ή του εκτελεστή παραγωγού.
V. Η εγκυρότητα και η ακρίβεια των οικονομικών στοιχείων της παραγωγής.

Συνεκτιμώνται επί πλέον:
· Η δυναμική που παρουσιάζει το σχέδιο για τη διεθνή αγορά σ’ επίπεδο προσέλκυσης χρηματοδοτών και διανομέων
· Οι τεχνικές προδιαγραφές και κατά πόσον αυτές εξασφαλίζουν τις τεχνικές προϋποθέσεις κυκλοφορίας του έργου στις αίθουσες.


Γ. Δυνατότητα Ετήσιας Παραγωγής

Mε τον ετήσιο προϋπολογισμό του Προγράμματος χρηματοδοτείται ένα σχέδιο για την παραγωγή ταινίας ντοκιμαντέρ διάρκειας 45-50 λεπτών.

Δ. Τρόπος Παραγωγής

Για την παραγωγή των έργων του Προγράμματος ECOCINEMA - ΤΕΚΜΗΡΙΟ είναι υποχρεωτική η συμμετοχή παραγωγού ο οποίος εξασφαλίζει την καλή εκτέλεση του έργου και συμβάλει οικονομικά τουλάχιστον κατά το 25% του προϋπολογισμού τους. Η συμμετοχή τρίτων συμπαραγωγών ή χρηματοδοτών επιτρέπεται υπό τον όρον ότι η εισφορά τους είναι αποδεδειγμένη και απολύτως εξασφαλισμένη βάσει συμβολαίου.

Ε. Τεχνικές Προδιαγραφές των Έργων

1. Στο πρόγραμμα ECOCINEMA - ΤΕΚΜΗΡΙΟ γίνονται δεκτές προτάσεις για παραγωγή ντοκιμαντέρ μεσαίου μήκους (45΄-50΄).
2. Ως υλικό εγγραφής μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε φιλμ (S-16mm, 35mm) είτε ψηφιακό video.
3. Υλικό παράδοσης του έργου είναι το Digital BETA (δύο αντίτυπα, ένα στην ΕΡΤ ΑΕ και ένα στο ΕΚΚ).


ΣΤ. Ανώτατο Όριο Χρηματοδότησης
Το ποσό χρηματοδότησης του έργου που εγκρίνεται ως ανώτατο όριο ορίζεται το ποσό των 65.000Eυρώ.

Ζ. Όροι Συμμετοχής στο Πρόγραμμα

Η συμμετοχή του παραγωγού ή άλλων συμπαραγωγών ή και χρηματοδοτών στη χρηματοδότηση παραγωγής του έργου είναι υποχρεωτική με ελάχιστο ποσοστό 25% και πρέπει να είναι εξασφαλισμένη με την κατάθεση του φακέλου συμμετοχής στο Πρόγραμμα.Ενδεικτικά η συμμετοχή του παραγωγού ή τρίτων μπορεί να γίνει με τους ακόλουθους τρόπους:
Ι. Με μετρητά.
ΙΙ. Με μηχανήματα.
ΙΙΙ. Με υπηρεσίες.
ΙV. Με κεφαλαιοποίηση των αμοιβών παραγωγών, σκηνοθέτη, σεναριογράφου, εάν βεβαίως επιθυμούν να την εισφέρουν έναντι ποσοστού επί του έργου.

Για όλες τις παραπάνω περιπτώσεις πρέπει να υπάρχουν στοιχεία που αποδεικνύουν τη δυνατότητα του εισφέροντος να ανταποκριθεί στο είδος ή το ποσό της εισφοράς του.


Η. Περίοδος Κατάθεσης
Η καταληκτική ημερομηνία για την κατάθεση φακέλων είναι η 30η Σεπτεμβρίου. Τα αποτελέσματα της διαδικασίας αξιολόγησης και κρίσης των προτάσεων ανακοινώνονται εντός του Ιανουαρίου του επόμενου έτους.
Ειδικά για το 2004 καταληκτική ημερομηνία για την κατάθεση φακέλων θα είναι η 1η Mαρτίου 2004 και τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν στη διάρκεια του φεστιβάλ ECOCINEMA 1-6 Iουνίου 332004


Θ. Περιεχόμενο Φακέλου Συμμετοχής

1. Ο φάκελος παραγωγής της ταινίας κατατίθεται στο ECOCINEMA σε τέσσερα βιβλιοδετημένα αντίτυπα τα οποία δεν επιστρέφονται μετά το τέλος της διαδικασίας επιλογής.
2. Ο φάκελος συμμετοχής πρέπει απαραιτήτως να περιέχει:
I. Δήλωση συμμετοχής (ειδικό έντυπο του ΕΚΚ) που υπογράφεται από τον παραγωγό.
II. Βιογραφικό του παραγωγού, του σκηνοθέτη και του σεναριογράφου του έργου.
III. Ολοκληρωμένο σεναριακό σχεδίασμα.
IV. Κείμενο τρόπου προσέγγισης του θέματος από το σκηνοθέτη.
V. Κείμενα που τεκμηριώνουν επιστημονικά το θέμα, αν είναι διαθέσιμα.
VI. Αναλυτικό προϋπολογισμό κόστους παραγωγής (σύμφωνα με τον τύπο που διαθέτει το ΕΚΚ) ο οποίος πρέπει οπωσδήποτε να περιλαμβάνει το κόστος των αντιτύπων που παραδίδονται στο ΕΚΚ και στην ΕΡΤ ΑΕ.
VII. Συμφωνητικά μεταβίβασης δικαιωμάτων περιουσιακής φύσεως του σεναριογράφου και του σκηνοθέτη στον παραγωγό.
VIII. Αποδεικτικά στοιχεία κάλυψης του 25% του προϋπολογισμού παραγωγής.
3. Ο φάκελος μπορεί ακόμα να περιέχει τα ακόλουθα προαιρετικά στοιχεία, που θα συνεκτιμηθούν κατά την κρίση:
I. Επιστολές συμμετοχής καλλιτεχνικών και τεχνικών συντελεστών.
II. Επιστολές ενδιαφέροντος για τη διανομή ή την εν γένει αξιοποίηση του έργου.
III. Βιντεοκασέτα με προηγούμενο έργο του σκηνοθέτη.


Ι. Διαδικασία Αξιολόγησης

1. Κατά την περίοδο κρίσεων, η Kριτική Eπιτροπή έχει τη δυνατότητα να ζητήσει συνάντηση με τους βασικούς συντελεστές της πρότασης (σκηνοθέτη, σεναριογράφο, παραγωγό).
2. Προτάσεις που δεν εγκρίνονται στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος δεν μπορούν να επανακατατεθούν σε επόμενη περίοδο, εκτός και αν κρίνει η Επιτροπή ότι το σενάριο επιδέχεται βελτιώσεων.
3. Ύστερα από το τέλος της διαδικασίας, το ECOCINEMA ενημερώνει όσους υπέβαλαν προτάσεις για την απόφασή της.
4. Στη συνέχεια ο φάκελος παραγωγής της ταινίας που έχει επιλεγεί από την Κριτική Επιτροπή μεταβιβάζεται στο Γραφείο Παραγωγής του ΕΚΚ το οποίο ενημερώνει γραπτώς τον παραγωγό για τυχόν ελλείψεις καλώντας τον να τις καλύψει εντός συγκεκριμένης προθεσμίας.


ΙΑ. Μετά την έγκριση των προτάσεων

1. Μετά την έγκριση των προτάσεων και πριν την έναρξη των γυρισμάτων, ο παραγωγός υποχρεούται να καταθέσει στο Γραφείο Παραγωγής του ΕΚΚ τα τελικά και οριστικά στοιχεία σχετικά με την πλήρη χρηματοδοτική κάλυψη του προϋπολογισμού και το σχεδιασμό της παραγωγής όπως:
Ι. Τυχόν συμβόλαια συμπαραγωγής.
ΙΙ. Σχεδιασμό και χρονοδιάγραμμα παραγωγής, κατάλογο συντελεστών, κλπ.
ΙΙΙ. Όποιο άλλο στοιχείο ζητηθεί από τις υπηρεσίες του ΕΚΚ.
2. Ο πλήρης φάκελος προωθείται στη Διοίκηση του ΕΚΚ με εισήγηση του Γραφείου Παραγωγής και το Δ.Σ. του ΕΚΚ αποφασίζει σχετικά με την κατανομή των δικαιωμάτων επί του έργου βάσει της οποίας συντάσσεται και το σχετικό συμβόλαιο μεταξύ ΕΚΚ και παραγωγού σύμφωνα με την ισχύουσα προγραμματική συμφωνία του ΕΚΚ με την ΕΡΤ ΑΕ.
3. Μετά την ολοκλήρωση της παραγωγής ο παραγωγός είναι υποχρεωμένος να προσκομίσει στο ΕΚΚ αναλυτικό απολογισμό των εξόδων και μετά τον έλεγχο καταβάλλεται η τελευταία δόση.
4. Η απόφαση χρηματοδότησης έχει ισχύ 18 μηνών από την ημέρα ανακοίνωσης των εγκρίσεων. Παράταση της ισχύος της κατά 6 μήνες μπορεί να δοθεί μετά από πλήρως αιτιολογημένο γραπτό αίτημα του παραγωγού.


ΙΒ. Τρόπος Κατανομής Δικαιωμάτων

1. Τα περιουσιακά δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί του έργου στο πλαίσιο του Προγράμματος ECOCINEMA-ΤΕΚΜΗΡΙΟ, κατανέμονται στους τρεις συμπαραγωγούς (ΕΚΚ, ΕΡΤ ΑΕ και παραγωγό) ανάλογα με τη συμμετοχή τους στην κάλυψη του προϋπολογισμού παραγωγής.
2. Τα δικαιώματα εκμετάλλευσης του έργου κατανέμονται ως εξής:
α) Τα δικαιώματα εκμετάλλευσης του έργου στην Ελλάδα, εκτός των τηλεοπτικών, κατανέμονται μεταξύ ΕΚΚ και παραγωγού. Ειδικότερα, το ΕΚΚ αποκτά ποσοστό επί των δικαιωμάτων αυτών που ισούται με τα ποσοστά που κατέχουν ΕΚΚ και ΕΡΤ A.E. επί του κινηματογραφικού έργου.
β) Τα δικαιώματα μετάδοσης του έργου από την τηλεόραση, με οποιοδήποτε μορφή της ή μέθοδο, στην Ελλάδα και Κύπρο, ανήκουν εξολοκλήρου και αποκλειστικά για μια πενταετία στην ΕΡΤ A.E. από την ημερομηνία παράδοσης του έργου στην ΕΡΤ Α.Ε. Μετά την πενταετία, τα δικαιώματα αυτά κατανέμονται μεταξύ ΕΡΤ A.E. και παραγωγού. Ειδικότερα, η ΕΡΤ A.E. αποκτά ποσοστό που ισούται προς τα ποσοστά ιδιοκτησίας που κατέχουν ΕΡΤ A.E. και ΕΚΚ επί του έργου.
γ) Τα δικαιώματα εκμετάλλευσης του έργου με οποιοδήποτε από τα γνωστά μέχρι σήμερα μέσα προβολής (κινηματογράφος, τηλεόραση, βίντεο, κλπ.) με οποιαδήποτε μορφή τους και οποιαδήποτε μέθοδο, σε όλες τις χώρες του εξωτερικού, ανήκουν και στα τρία μέρη ανάλογα προς το ποσοστό ιδιοκτησίας που κατέχουν επί του έργου.
3. H EΡΤ ΑΕ και το ΕΚΚ παραιτούνται του δικαιώματος είσπραξης του ποσού που τους αναλογεί από χρηματικά βραβεία που πιθανόν να αποσπάσει το έργο στο εσωτερικό και το εξωτερικό.
Ο παραγωγός υποχρεούται να αναφέρει στους τίτλους του έργου και σε κάθε διαφημιστική καταχώριση η έντυπο που θα εκδοθεί σχετικά με την ταινία ότι “η ταινία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος ECOCINEMA–TEKMHPIO και είναι συμπαραγωγή του Φεστιβάλ ECOCINEMA, του ΕΚΚ και της ΕΡΤ Α.Ε. ”
4. H ταινία θα κάνει τη πρώτη δημόσια προβολή της στο Φεστιβάλ ECOCINEMA. Παρέκκλιση από αυτό μπορεί γίνεται μόνο σε περιπτώσεις επιλογής της ταινίας από αναγνωρισμένο διεθνές φεστιβάλ.


ΙΓ. Μετά την Ολοκλήρωση της Παραγωγής

1. Ύστερα από την ολοκλήρωση της παραγωγής ταινίας που χρηματοδοτήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού και ανάλογα με τις δυνατότητες καλλιτεχνικής και εμπορικής αξιοποίησης που διαφαίνονται, το ΕΚΚ, με απόφαση του Δ.Σ. του, αποφασίζει κατά περίπτωση για την κάλυψη των εξόδων προώθησης που θα απαιτηθούν. Ενδεικτικά, μπορεί να αποφασίσει για:
Ι. Την εκτύπωση αφίσας.
ΙΙ. Την εκτύπωση διαφημιστικών εντύπων.
ΙΙΙ. Την παραγωγή video VHS.
IV.Την αναπαραγωγή φωτογραφιών και slides.
2.Σε περίπτωση συμμετοχής μιας ταινίας σε κάποιο αναγνωρισμένο διεθνές φεστιβάλ, το ΕΚΚ καλύπτει τα πρόσθετα έξοδα παρουσίασης της ταινίας (ξενόγλωσσο σπικάζ ή υποτιτλισμό, κλπ).

  ecocinema.gr©2003